לוגו עבודות ויטראז' בזכוכית
סטודיו לעבודות ויטראז' בזכוכית

איך בוחרים תמונה לויטראז’?

אתם מעוניינים בעבודת ויטראז’ים לבית או לעסק אבל ממש לא בטוחים מה כדאי? איך לבחור תמונה או נושא לויטראז’? איך מתקדמים ואיך עושים בחירה נכונה? מכיוון שזו אחת השאלות שאנו מקבלים כל הזמן החלטנו לכתוב על זה מאמר שיעזור לכם בבחירת נושא / תמונה לויטראז’ אותו תוכלו להראות לאומן הויטראז’ים כרפרנס (עבודה לדוגמה).

בחירת קונספט רצוי לעבודת ויטראז’ים

אחד הדברים הראשונים שעליכם לעשות זה להיסגר בינכם לבין עצמכם, מומלץ להיעזר עם דני משפחה וחברים על הקונספט הנושא בבחירת הויטראז’ הרצוי. מכיוון שיש כ”כ הרבה נושאים, ציורים, תמונות ועוד אתם פשוט יכולים “ללכת לאיבוד” רק מהבחירה, ולא פעם נתקלנו בסיטואציה שבה לקוח היה מאוד מעוניין ורק עניין בחירת תמונת הויטראז’ גרמה לו לרדת מהנושא ומהעבודה… לא חבל!

ראשית נכתוב ונאמר שזה מצוין לראות מבחר עבודות ויצירות משלל נושאים ורעיונות בארץ ובחו”ל. אבל לאחר שטעמתם ממבחר העבודות שיש באינטרנט למשל, עליכם להחליט על איזה כיוון הולכים (בלי להתחרט אחר כך). נעזור לקטלג את הנושאים לפי הביקוש שמרבית האנשים רוצים. ככה יהיה לכם קל יותר:

  • חיות
  • פרחים
  • מבנים
  • צורות גיאומטריות / טרייבלים
  • כיתוב / אותיות
  • טבע פסטורלי (הרים, ים, יער)
  • סממנים מהיהדות (שבעת המינים, 12 השבטים, מנורה וכו’)
  • דמויות מפורסמות

אחרי שבחרנו נושא וקונספט לעבודת ויטראז’ים בזכוכית צריך להחליט על התמונה עצמה. נניח בחרתם קונספט של בעלי חיים או פרחים צריך לבחור סוג או סוגים של פרחים / בעל חיים. ומכאן עליכם לפעול בשיטת הבחירה המרובה ואז לשלול. בוחרים למשל 5-6 בעלי חיים שראיתם ברשתות החברתיות או באינטרנט ורק לאחר שבחרתם כמה תוכלו לאט לאט לצמצם את בחירתכם עד שתגיעו לבחירה הרצויה.

זכרו: עבודת ויטראז’ היא אומנות והאומן יכין אותו במיוחד עבורכם ואתם תראו את העבודה כל הזמן, ולכן חשוב שתבחרו נושא שאתם אוהבים!

מקורות שיסייעו לכם בבחירת תמונה לויטראז’

בכל פעם שלקוח מתקשר אלינו ומתלבט אנחנו מציעים לו את שיטת הבחירה והצמצום, עם זאת אנחנו מפנים אותו לעשות “שיעורי בית” ולבחור את התמונה הרצויה. המקורות הטובים ביותר לקבל רעיונות והשראה בבחירת תמונה לויטראז’ הם:

  1. גוגל – תמונות (פשוט לחפש בגוגל “ויטראז’ים”, “ויטראז’ים תמונות”, “stained steel” ).
  2. אתרים של אומנים – חפשו בגוגל ויטראז’ים ותוכלו לקבל אתרים של אומנים ששם הם יציגו את העבודות שלהם.
  3. רשתות חברתיות – אינסטגרם רשת חברתית מבוססת תמונות, גם שם תמצאו מבחר אומנים עם עבודות ויצירות (מוזמנים להיכנס לעמוד האינסטגרם שלנו).
  4. פינטרסט Pinterst – רשת חברתית המובילה והטובה ביותר בקבלת רעיונות לויטראז’ים (מוזמנים להיכנס לעמוד הפינטרסט שלנו).
  5. בתי כנסת – בהמון בתי כנסת יש אומנות ויטראז’ים בבית כנסת – חפשו את האומנות בפעם הבאה שאתם בבית הכנסת.

בחירת צבעים מותאמים לתמונת ויטראז’

לא די בבחירת תמונה לויטראז’ מומלץ מאוד (לא חובה) לבחור גם צבעים אהובים. אנחנו נוכל תמיד להמליץ לכם מה כדאי לכם, אבל מהניסיון שלנו מאוד כדאי שהלקוח יבחר את הצבעים או חלק מהצבעים שחשובים לו שיהיו בעבודת הויטראז’. אז כאשר אתם בוחרים קונספט לעבודת ויטראז’ קחו בחשבון גם את ענייני הצבעים של הזכוכית.

סיפור אמיתי שקרה לנו:

לקוח הזמין 2 חלונות ויטראז’ים לבית הכנסת, לאחר שהנושא היה ברור והלקוח אישר את ההזמנה, ניגשנו להכנסה של החלון הראשון שהיה מעוצב עם ספר תורה עם רקע מיוחד. לאחר סיום הכנת האומנות מצידנו ניגשנו להראות ללקוח את האומנות, הלקוח היה מאוד מרוצה ואהב מאוד את העבודה אבל… היתה זכוכית אחת בצבע אדום בחלון האומנותי והוא דרש להחליף את האדום בצבע אחר, אחרי שהחלון ויטראז’ היה גמור ומוכן. הטענה שלו היתה שהקהל שלו לא אוהב צבע אדום וזה חרה לו. מיותר לציין שהלקוח לא ציין זאת בהזמנת העבודה למרות ששאלנו, ומיותר לציין שלא כזה פשוט לשנות זכוכית ויטראז’ אחרי שהעבודה כבר מוכנה ומולחמת!! לבסוף הפרוייקט נגנז.

בחרנו להציג בפניכם את הסיפור הזה כעל סיפור הדגל שלנו שאנו מספרים ללקוחות כדי להמחיש לכם שלכל אדם יש את הציפיות והפנטזיות שלו, ולא כל מה שברור ללקוח ברור לאומן הויטראז’ים. לכן בבחירת תמונה לויטראז’ קחו את עניין הצבעים של הזכוכית כחובה. אין בעיה שהאומן יבחר בעצמו אבל אם יש דברים חריגים שהאומן חייב להכיר לפני שלב העבודה, הדגישו הפניו את הנושא.

בהצלחה!

 

 

לוגו עבודות ויטראז' בזכוכית

צרו איתנו קשר

שירותים

למכירה

פרוייקטים אחרונים

תפריט נגישות